reklama

Vyriešia zákaz fajčenia nefajčiarske miestnosti?

Odhliadnúc od toho, či sa má táto diskusia točiť okolo toho- či má byť úplný zákaz fajčenia v baroch a krčmách alebo nemá, zákon sa porušuje stále. A veľakrát je nám na smiech i „nefajčiarska miestnosť“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Vyriešia zákaz fajčenia nefajčiarske miestnosti?

Odhliadnúc od toho, či sa má táto diskusia točiť okolo toho-či má byť úplný zákaz fajčenia v baroch a krčmách alebo nemá, zákon saporušuje stále. A veľakrát je nám na smiech i „nefajčiarska miestnosť“.

Stala sa mi nasledujúca vec: v jednom nemenovanombratislavskom podniku, kde majú nefajčiarsku miestnosť oddelenú stavebne odfajčiarskej, a kde majú veľký oranžový nápis „zákaz fajčiť“, prišli jedniohladuplní ľudia, vypýtali si popolník a zapálili si. Na naše namietanie uslečny barmanky, „slečna, môžete nám vysvetliť, ako niekomu môžete dať popolníkv nefajčiarskej miestnosti?“ nám milá slečna odpovedala, trošku koktavo„ale ten zákaz platí len počas obeda“. Na moju otázku „a prečo to tam nemáte napísané,že zákaz platí iba v daný čas“ iba pokrčila pleciami. Dodám len, žev spomínaná krčma je zároveň i reštauráciou, kedže sa v nej celodennevarí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri tom zákon o ochrane nefajčiarov hovorí jasne (§ 7 ods. h), o zákaze fajčenia- „v zariadeniachspoločného stravovania, okrem tých zariadení, ktoré majú oddelenú časť prefajčiarov“.

Odhliadnuc od toho, či máme alebo nemáme zákon, ktorý nás máchrániť, na čo mala spomínaná krčma(reštaurácia) i nefajčiarsku miestnosť?

Taktiež sa ešte raz vyjadrím k spomínanému zákazufajčenia v podnikoch- kde by mal štát chrániť nie len nefajčiarov, ale ipracujúcich- čiže barmanov- pretože byť 12hodín v nafajčenom priestore saprejaví najmä na zdraví barmanov a barmaniek, či už sú fajčiari alebo nie sú,oveľa skôr akoby fajčili vonku. A tu už prestáva akýkoľvek alibizmus. Ani prefajčiara nie je príjemné byť denno-denne 8 až 12 hodín v zafajčenompriestore (tvrdím to ako abstinujúci fajčiar). A keď príde tá oná neprajnáchoroba, jej liečenie je hradené i z daní nás, nefajčiarov, ktorí smepodľa vás „v menšine“. Na margo mojich „neprajníkov“, ktorý ma ani nepoznajú, ale odsudzujú ma,akoby som i ja bol im trňom v oku, lebo i ja som raz „smradil“ poviem lentoľko- nikdy som nepreferoval fajčenie v uzavretej miestnosti, a spomínanéproblémy s nefajčiarskymi miestnosťami som riešil i pred tým (keďže mojapriateľka je nefajčiarka), a taktiež veľa mojich známych uprednostní čistývzduch.

Svatopluk Hodzovic

Svatopluk Hodzovic

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Filozof hladajuci pravdu v idealoch Zoznam autorových rubrík:  Láska a životSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu